vizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitkyvizitky


SAGITTA
vizitky-kosice.sk



ÚČEL VIZITKY

Už od sedemnásteho storočia sú vizitky nevyhnutnou súčasťou profesijnej prezentácie obchodníkov a podnikateľov.

Vizitky sú karty, ktoré obsahujú obchodné informácie o firme alebo o jednotlivcovi. Rozdávajú sa zvyčajne pri formálnom predstavovaní, ako konvencia a prostriedok na lepšie zapamätanie. Vizitka zvyčajne obsahuje meno, prípadne názov firmy (väčšinou aj s logom) a kontaktné údaje ako sú adresa, telefónne číslo, fax, e-mail a webová stránka.

Vizitka mimo svoju reprezentačnú funkciu plní najmä účely kontaktné. Je to jej hlavným cieľom. Majte to na pamäti a neplňte ju zbytočnými informáciami.

Účelom vizitky je:
- odovzdať tie najnutnejšie kontaktné údaje na vás a vašu firmu
- vizitkou oznámiť profesiu a činnosť ktorú robíte
- zaujať vizitkou tak, aby si vás príjemca zapamätal

Ideálne je, ak je na vizitke nejako stručne napísané čo robíte. Na doplnkový popis činnosti vašej firmy môžete využiť zadnú stranu vizitky.

Ak sa často stretávate so zahraničnými klientmi, mali by ste mať pripravenú vizitku aj v cudzom jazyku . Najčastejšie sa používa ako univerzálna obchodná reč angličtina, nemčina.

Vizitkou vytvárate obrázok o vás.

Keď prijmete vizitku, najprv si ju prezrite, prípadne preneste vhodný komentár, a až potom vsuňte to peňaženky či vizitkáre. Týmto správaním prejavujete záujem o jedinca.
Je neslušné, ak si vizitku strčíte do vrecka saka alebo kabelky bez toho, aby ste si ju dôkladne prezreli. Ak vám niečo nie je jasné, najmä ak je vizitka v cudzom jazyku, pýtajte sa a informácie si doplňte.